Friday, June 4, 2010

Aku, ABC dan Padang Mahsyar


Aku, ABC dan Padang Mahsyar. Suasana di daerah ini sangat panas sekali. Hujan lebat sudah lama tidak turun. Panas bahangnya menyebabkan kita kurang bermaya. Langkah menjadi longlai, mata menjadi tak bermaya. Menunggu hujan yang telah lama tidak kunjung tiba. Bila waktu memuncak menjelang tengahari, suasana makin sukar. Tubuh menjadi lesu. Usah dibicarakan lagi, Tekak menjadi kering, haus dahaga dan segala macam rasa tidak selesa. Lalu terdetak dihati ini, “alahai bestnya andai dapat menikmati ABC” (air batu campur). Lalu tanpa berlengah lagi, tubuh secara mendadak mendapat motivasi, tenaga yang luar biasa.Entah dari mana datangnya.


Tanpa berlengah, segera mencapai wallet, dan mendapatkan kunci moto cabuk ku. Ke mana destinasi ku? Kedai pok det yang ada dijual ABC special lebih susu dan banyak bahan yang menyebabkan rasanya lagi special. Lalu ABC kubeli dan ku nikmati diwaktu panas terik ini. Subhanallah, nikmatnyaaaa.. Tiba-tiba datang lintasan hati yang menginsafkan… Allahu akhbar tak lain tak bukan suasana padang Mahsyar yang jauh lebih dahsyat dari kemarau yang menggila di Afrika!!..


Allah.. bagaimana nasibku disana? Sudikah kekasihMu (Muhammad Bin Abdullah) memberi syafaat kepada ku ya Allah?? Dari apa yang didengar dari siri tazkirah oleh para ulama, suasana di padang mahsyar sangat dahsyat. Panasnya bukan kepalang!! Matahari begitu hampirrr. Ada yang peluhnya diparas pinggang, ada yang lebih dahsyat.. Suatu suasana yang sangat getirrrr.. Disaat itu andai kita dahaga, haus, kering tekak, kita tak kan dapat merasa seteguk ais kosong pun, apatah lagi ABC special kedai pok det ni. Hanya ada 7 Golongan sahaja yang akan dinaungi oleh Allah di padang Mahsyar kelak, siapa 7 golongan itu?? Allah selamatkanku disana, selamatkan keluargaku, sahabat sahabatku, umat Islam yang berlumba mencari keredhaan-Mu.. Aku Cinta Allah.. …..

1 comment: