Thursday, June 3, 2010

Laskar Pelangi ..mesti tonton..

Filem LASKAR PELANGI adalah filem yang diadaptasi dari sebuah novel. Filem ini mengisarkan tentang jerih payah sekumpulan pelajar miskin di sebuah sekolah yang bernama SD Muhammadiyah.

Filem yang dipenuhi pelbagai elemen yang positif ini sangat memberi kesan dalam jiwa penonton. semoga seluruh yang terlibat dalam pembikinan filem ini diberkati oleh Allah. teruskan berkarya. Karya anda sangat bermanfaat!


Kata-kata keramat yang sangat bermakna kepada Saya dalam filem ini ialah yang diucapkan oleh Pak Arfan, "Hiduplah untuk memberi sebanyak-banyaknya, bukan untuk menerima sebanyak-banyaknya".. Sangat mendalam pesanan ini yang mana ia memberi kesedaran mendalam kepada kita untuk berbakti kepada Tuhan, masyarakat dan alam.


Kepada guru-guru dan semua bakal guru seperti saya, diharap dapat menonton filem ini bagi memotivasikan diri sebagai pendidik anak bangsa.. Filem ni memang best adanya unsur komedi, persahabatan, kekeluargaan dan banyak lagi. Saya cuba membaca novelnya tetapi sukar untuk memahami istilah masyarakat melayu belitong ini. .....

No comments:

Post a Comment